آنتی وار: پنتاگون درباره قابلیت هسته‌ای موشک‌های ایران یاوه می‌گوید

پایگاه خبری تحلیلی «آنتی وار» در واکنش به ادعای اخیر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مبنی بر اینکه ایران به زودی به موشک‌های هسته‌ای دسترسی پیدا خواهد کرد که قابلیت حمله به آمریکا را خواهند داشت، نوشت که پنتاگون زیاد حرف بی معنی می زند و یاوه می گوید.

آنتی وار با اشاره به اینکه همواره ادعاهایی مطرح بوده است مبنی بر اینکه ایران 2 الی 4 سال دیگر به آمریکا حمله اتمی خواهد کرد، نوشت که این پیش بینی‌های ناراحت کننده از سوی آمریکایی‌ها از اوایل دهه 1980 میلادی شروع شد و همچنان نیز این پیش‌بینی‌ها ادامه دارند و تیتر اخبار هستند.

آنتی وار نوشت که این پیش بینی‌ها از دو فرضیه متفاوت به شرح زیر سرچشمه می‌گیرند؛

- اولین فرضیه این است که ایران در ساخت کلاهک‌هایی با قابلیت حمل بمب‌های هسته‌ای مینیاتوری مهارت به دست خواهد آورد.

- فرض دوم این است که ایران موشک‌های قاره پیمایی تولید می‌کند که قابلیت حمله به آمریکا را دارند.

بر اساس تحلیل آنتی وار، فرضیه اول، مزخرف و شرم آور است زیرا حتی برآوردهای صورت گرفته توسط خود جوامع اطلاعاتی آمریکا نشان می دهند که ایران در تلاش برای تولید تسلیحات هسته ای نیست و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز همواره بر ماهیت غیر نظامی برنامه هسته‌ای ایران تاکید داشته است.

فرضیه دوم نیز جالب تر است زیرا ایران حقیقتا موشک دارد و در تلاش برای ارتقاء موشک های خود است اما ادعای اینکه موشک های قاره پیمای ایران قابلیت حمله به آمریکا را دارند نیز رد است، زیرا پیشرفت‌های ایران در زمینه فناوری های موشکی تقریبا به طور کامل روی تولید موشک های ضد هواپیما به منظور حفاظت از هواپیماها در برابر حملات هوایی و همچنین تولید موشک هایی با برد متوسط متمرکز است که حداکثر به اسرائیل می رسد.

بر اساس نوشته این پایگاه تحلیلی، هرگونه ارزیابی از ارتش ایران تنها یک نتیجه در پی دارد و آن این است که ارتش ایران، «دفاعی» است.

آنتی وار نوشت که ایران نمی تواند بودجه ای معادل بودجه ارتش آمریکا داشته باشد بنابراین، در درجه اول روی قابلیت معتبر اقدامات تلافی جویانه متمرکز شده است به امید اینکه اسرائیل و یا هر کس دیگری را متقاعد کند که حمله به ایران بسیار خطرناک است.

منبع : jc313




:: موضوعات مرتبط: اخبار هاي روز جهان , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , اخبار سیاسی ,
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : amirantimasan
تاریخ : سه شنبه 25 تير 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: