دانلود Al-Anvar v0.4.0 - نرم افزار قرآن پژوهی الانوار

الانوار یک نرم افزار کاملا رایگان و متن باز قرآن پژوهی می باشد که استفاده و تکثیر و توزیع آن کاملا رایگان و بلا مانع می باشد. این نرم افزار در حال حاضر سه زبانه‌ (فارسی ،عربی و انگلیسی) بوده و در تمامی سیستم عامل های معروف دنیا (ویندوز و لینوکس و مک) قابل اجراست و سعی شده کار با آن ساده و کاربر پسند باشد. در این نرم افزار امکانات زیادی وجود دارد که تلاوت کنندگان قرآن را در امر پژوهش و تحقیق و تعمق در قرآن یاری می دهد.

امکانات قرآن پژوهی
شما می توانید طبق سلیقه خودآیات قرآن را موضوع بندی نمایید و هر اندازه که می خواهید موضوع به لیست موضوعات اضافه نمایید و آیات مربوطه را به موضوع اختصاص بدهید و نیز می توانید از موضوعات یک فایل پشتیبان بگیرید. یکی از قابلیت‌های جالب و متمایز این نرم افزار امکان درج نکته در زیر آیه مورد نظر است. شما می‌توانید از این نکات یک فایل پشتیبان نیز بگیرید. همچنین امکان مشاهده تفسیر سوره‌ها و آیه‌ها و مقایسه بین ترجمه های مختلف نیز وجود دارد .

صفحه افزونه ها
این نرم‌افزار قابلیت اضافه کردن افزونه را داراست. شما می‌توانید از بین افزونه‌هایی که وجود دارد ترجمه‌ها و تفسیر‌هایی که باب میلتان است را دریافت و نصب کنید. افزونه ها شامل ترجمه های قرآن،تفاسیر قرآن ،زبان های برنامه و فایل های راهنما می باشد.

جستجوی پیشرفته
امکان جستجوی پیشرفته از قابلیت‌های کلیدی این نرم افزار به شمار می‌آید و بر اساس آن شما می‌توانید کلمات موجود در متن و ترجمه را به راحتی جستجو کنید. امکان جستجوی ریشه ای از قابلیت‌های دیگر این نرم افزار به شمار می‌آید و بر اساس آن شما با نوشتن ریشه هرکلمه ای تمام مشتقات آنرا هم بیابید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Al-Anvar:
- متن قرآن
- امکان افزودن ترجمه های مختلف قرآن به نرم افزار (در حال حاضر حدود ۱۱ ترجمه فارسی و مجموعاً بیش از ۱۰۰ فایل ترجمه قرآن به زبانهای مختلف دنیا در نرم افزار قابل دسترسی می باشد)
- افزودن تفسیر قرآن(در حال حاضر دو تفسیر گرانقدر المیزان و نمونه قابل دسترسی می باشد )
- امکان دانلود و نصب ترجمه ها و تفاسیر مستقیما طریق نرم افزار
- مقایسه بین ترجمه ها
- مقایسه بین تفاسیر
- یادداشت گذاری ذیل هر آیه
- موضوع بندی آیات قرآن (بابیش از ۴۰۰ عنوان موضوع قرآن و امکان اضافه کردن یا حذف کردن موضوعات توسط کاربر نرم افزار )
- آیات تکرار شده
- آیات مرتبط از لحاظ موضوعی
- قرائت آیات قرآن به صورت آنلاین (به همراه ذخیره سازی فایلهای دانلود شده) و آفلاین توسط قاریان مختلف
- تنظیم تکرار قرائت آیات
- قرائت آیات در محدوده یک سوره یا یک حزب یا یک جزء
- جستجوی پیشرفته
- جستجوی ریشه ای کلمات قرآن
- نمایش سوره ها در تب های مختلف
- ذخیره سازی بافرمت های html و pdf و ODF
- تغییر قلم و رنگ و اندازه متن و ترجمه قرآن و همچنین فونت و استایل و تم نرم افزار به صورت مجزا
- مرتب سازی لیست سوره های قرآن بر اساس محصف و نزول